zondag 19 augustus 2012

Een Minerva misschien?

Nog even over het blogje van hedenochtend: geen idee wat voor auto het is waar deze juffrouwen zich mee vermaken. Ik heb geen rijbewijs, geen belangstelling voor wagens en kan bijgevolg amper de modellen onderscheiden waarin moderne automobilisten zich zoal verplaatsen. Een deux-chevaux, een Kever (ook de hedendaagse versie), een Goggomobil (daar reed in de vroege zestiger jaren een buurman in, een van de weinige mensen in de straat met een auto), de huidige Chrysler Cruiser (vanwege mooi bol) en de Rolls Royce Silver Shadow (omdat ik daar als jongetje een Matchbox-model van had). Tot daar zo’n beetje de types die ik herken (bij een Daf twijfel ik al of het een Volvo – allez, die ken ik ook – is). In het MAS zag ik een Minerva, een automobiel die destijds hier ter stede werd vervaardigd. Een schone wagen. Lijkt die niet op die op de foto van het Gemengd Bericht van vanmorgen?