donderdag 25 oktober 2012

Nabije muzelmannen

Herinner me ineens (waar de associatie vandaan komt is me een raadsel) dat ik al vrij vroeg muzelmannen in de buurt had. In de Plataanstraat vormde een aantal Grote Jongens een band. Buurjongen John van Kooten drumde daarin. We werden als omwonenden wel eens zot van zijn getrommel want hij oefende dikwijls, buiten, voor de drumband waarvan hij lid was (De Artilleristen? Odiles Rapid?). Die band heette aanvankelijk This Generation, en wat later (hier duiken dan de islamieten op) The Moslems. Ik was te jong om naar hun optredens te mogen, maar ze gaven een keer een ‘fanavond’ in het parochiezaaltje waar wij tegenover woonden. Ik herinner me dat ik door een raam een glimp van The Moslems live op kon vangen. Het was een mooie zomerse dag, en ik was nog buiten aan het spelen toen ze begonnen. Ik herinner me zelfs waarmee: Baby Come Back van The Equals….