dinsdag 2 juli 2013

Here Comes My Baby

Sprak voor het eerst in járen een oude klasgenoot van op de Pius X-school. Ik vertelde hem dat ik me nog heel goed kon herinneren wat zijn eerste grammofoonplaatje was. Ik zie hem dat nog, trots op zijn aankoop, uit zijn boekentas halen. Hij liet zijn hersenen knarsen en kwam uit op….It Don’t Come Easy van ‘die drummer van The Beatles’, die hij ‘George Dinges’ noemde! Ik was verbijsterd. Terwijl hij meende zijn eerste plaatje in nota bene 1971 te hebben gekocht, kon ík hem eraan herinneren dat dat toch wel degelijk Here Comes My Baby (een toffe compositie van Cat Stevens) van The Tremeloes was geweest in voorjaar 1967….viér jaar eerder. Hij was stomverbaasd dat ik dat nog wist. Toen ik het hem vertelde wist hij het ook wel weer, kon hij zich ineens ook het hoesje weer voor de geest halen. Vreemd hè, hoe slordig sommige mensen met hun geheugen om kunnen springen?