maandag 10 maart 2014

Denkend aan muziekles

In de tweede klas van het gymnasium kregen we muziekles van juffrouw Nollen die tamelijk foutloos de cellosuites van Bach kon spelen, maar ook nieuwe muziek wist te waarderen. Ik herinner me dat ik via haar Weasels Ripped My Flesh van The Mothers Of Invention leerde kennen, waarvan de hoes me nog immer meer aanstaat dan de nummers, voor mij niet meer dan Willem Breukerachtige ketelmuziek. Plots herinner ik me ook dat ze eens aan kwam zetten met het album The United States of America van de gelijknamige band. Zou die (het is bij die ene elpee gebleven) op YouTube staan? Jawel hoor….Behoorlijk vooruitstrevend voor 1968. Mijn jonge oren hadden er meer moeite mee dan nu (al vind ik de drummer niet sterk):
http://www.youtube.com/watch?v=sb8Q4EHozjU&list=PLFB3126D86DEFEDC2