maandag 17 november 2014

De politie is uw beste vriend

In welk jaar het was weet ik niet meer, maar wel nog op welke dag ik door het voetgangerstunneltje onder het station van Bergen op Zoom fietste. Dat mag niet. Het heet niet voor niets voetgangerstunneltje natuurlijk. Maar enfin, velen met mij deden zulks. Deze keer echter stonden er agenten te patrouilleren. Dat betekende een bon. “Pech, mijnheer Bevers,” zei de een die ik (destijds werkte ik op de stadsredactie) wel eens tegenkwam op het bureau. “U weet vast dat dit niet mag. Mag ik uw geboortedatum en adres?” “Jazeker, 17 november 1954, en mijn adres….” Verder hoefde ik niet te gaan, want hij had de bekeuring al van zijn boekje verwijderd en verscheurde haar terwijl hij zei: “Dat kunnen we niet over ons hart verkrijgen, iemand op zijn verjaardag bekeuren. Van harte gefeliciteerd en een fijne dag nog!”