vrijdag 24 april 2015

Appelbergen

Als ik naar het Rooms-Katholiek Gymnasium Juvenaat Heilig Hart ging, pakte ik mijn fiets uit de schuur achter ons onlangs gesloopte huis aan de Vijverberg en peddelde via Beukstraat, Acacialaan, Ericalaan, Gentiaanstraat, Leeuwenbekstraat, Populierlaan en de Kastanjelaan naar de Erasmuslaan waar ik linksaf het Galgenbaantje in sloeg en langs de reuzenhopen met appels van de vruchtensapproducent B3 en de hoge abelen waar ik regelmatig eekhoorns bij en in zag naar de fietsenstalling nabij de cour trapte. Aan die route moest ik weer eens denken toen ik dit etiket van de vroegere B3-fabriek zag. Zuiver natuurlijk. Statiegeld 10 cent. Inhoud 187 cc. We raapten daar regelmatig wat van de appeltjes die van de hoop over de bedrijfsmuur het Galgenbaantje in waren gerold….