maandag 28 juni 2010

Koppen


Normaliter hebben de Engelse dagbladen, zeker waar het de sportbladzijden betreft, de ene spitante kop na de andere maar vandaag hebben ze het ondanks de vier oorvijgen die Duitsland Albion gisteren op de Mundial uitdeelde vooral over trainer Fabio (Fabigo vind ik een beetje flauwtjes als kop) Capello die weg moet en de schandelijke afkeuring van een Engelse treffer door de Uruguayaanse scheidsrechter van dienst. De eerste Duitse goal kwam van Miroslav Klose die op inzet en karakter doorging waar menig andere spits al lang was gaan liggen, en de bal vlak voor doelman James binnen tikte. Als ik koppenmaker was geweest bij een Engelse krant had ik voor bij de foto daarvan een mooie kop bedacht: Too Klose For Comfort. Maar ja, ik ben geen koppenmaker bij een Engelse krant. Ik had indertijd ook een mooie bedacht bij de UEFA Cup-finale Inter Milan-Schalke '04. In die wedstrijd speelde Aaron Winter bij de Milanezen, en mocht hij de winnende treffer gescoord hebben zou ik het op Winter Milan gehouden hebben. Uiteindelijk werd een vierde goal van Patrick Kluivert afgekeurd, maar indien dat niet was gebeurd zou het verslag van Nederland-Joegoslavië tijdens Euro 2000 er mijns inziens goed uit hebben gezien onder de kop Quattrick Kluivert. Dit alles natuurlijk geheel terzijde....