zaterdag 24 januari 2015

Nijdig getik

Grinnikend ontwaakt. Wij hebben naast ons bed van die touch-lampjes. Die hebben drie gradaties van zacht, tot helder tot fel licht. Toen ik gisteren ging slapen ontdekte ik dat mijn lampje stuk was. Maar omdat ik al in bed zat dacht ik ‘Ik draai er morgen wel een nieuw in.’ Nu heeft Stef de gewoonte me voor zijn ontbijt te komen wekken door eerst het zacht, dan het helder en dan het fel licht aan te tikken. Hij is een intelligente poes, en had al verdraaid snel in de gaten wat hij met die verlichting kon doen. Deze keer echter raakte hij gefrustreerd. Tik, tik, tik. ‘Toemetoch, nóg geen resultaat,’ hoorde ik hem bij manier van spreken denken. Daarna: Tik, tik, tik, tik. Vervolgens, wat nijdig: Tik, tik, tik, tik, tik….Daarna gaf hij het op, en vlijde hij zich weer tegen me aan….