maandag 20 januari 2014

Onbekende kopstoot

Vanmiddag met, de als gebruikelijk bijzonder charmante, Ester Naomi Perquin zowaar even op een terrás gezeten. Het is 20 januari! Wat of we wilden drinken, vroeg het meisje van De Teerkamer aan de Grote Markt in Bergen op Zoom beleefd. Ester wilde graag een cappuccino, en ik had wel trek in een kopstootje. “Een kopstootje graag,” zei ik dus, mijn goesting verwoordend. “Pardon?” vroeg het meisje. Toen ik mijn bestelling, in de veronderstelling dat ik die wellicht onduidelijk had uitgesproken, herhaalde bleek dat ze geen idéé had wat ik wilde. En ze kon het ook aan niemand vragen want ze had alleen dienst. Maar ze zou het niet vergeten, verzekerde ze nadat ik haar had uitgelegd wat ik wenste. Toen ik de leeftijd van de dienster had wist volgens mij iedereen wat een kopstootje inhield, en niémand wat een cappuccino was….
Enige tijd geleden deed ik overigens een vergelijkbare ervaring op:
http://www.meergemengdeberichten.blogspot.be/2013/10/rare-kwast.html