dinsdag 26 oktober 2010

Voor de camera


Vanmorgen 'geacteerd'. Was gevraagd om een cameo te spelen in de film De Veer van César van Minske van Wijk en Oscar Spierenburg. Charmant scenario over de eigenaar van een speelgoedwinkel, die de greep op de realiteit verliest. De hoofdrol wordt gespeeld door de door mij reeds lang bewonderde Pjeeroo Roobjee. Vanmorgen kennisgemaakt (foto onderaan). Aangename vent. Mijn 'rol': ik zat op een bankje op het Consienceplein de krant te lezen. Pjeroo kuierde langs me heen richting 'zijn' speelgoedwinkel in de Wijngaardstraat, en René Franken passeerde me op weg naar zijn echte, Demian. Vermits hij me groette en ik automatisch Goedendag terug zei bleek ik plotsklaps een 'rol met tekst' te hebben. Improviseerde ik er zomaar uit. Zou er een acteur aan me verloren zijn gegaan? De Veer van César komt volgend jaar uit. Het is een combinatie van animatie- en speelfilm. Ik weet dat er straks tussen Pjeroo en mij een draaimolen te zien zal zijn. Benieuwd hoe het er uit gaat zien. Leuke ervaring! Ben trouwens in bijzonder deftig gezelschap want ook de grote Jan Decleir speelt, als opkoper, een gastrolletje.