dinsdag 1 februari 2011

Platenkelder op herhaling


Vorige week kwamen er heel wat jeugdherinneringen boven toen Jan van de Kasteele, in Bergen op Zoom journalist bij het dagblad BN/De Stem alsmede oud-klasgenoot, het had over de platenzaken waar hij begin jaren zeventig wekelijks de papieren versie van de Top 40 ging halen. Onder meer over Van Vliet op de Bosstraat, waar 'een knappe meid met een bos blonde krullen de platenafdeling in de kelder bestierde'. Ik stuurde hem een Gemengd Bericht van maart vorig jaar door:
http://gemengdeberichten.blogspot.com/2010/03/radio-nostalgia.html
Zo weet Jan weer dat zij Marianne heette. Dat kan natuurlijk ook Marian of Marjan zijn, dat weet ik niet. En hoe ik mijn hersenen ook laat kraken, haar achternaam schiet me maar niét te binnen....Hoe dan ook: vandaag komt Jan er in de krant op terug.