zaterdag 6 juni 2015

Hoe lang iets kan blijven hangen....

Geertje zat naar een televisieprogramma te kijken met een toentertijd in Nederland populaire Indonesische kok terwijl ik in mijn hoekje van de bank de krant zat te lezen. Plotsklaps rolden me, bij het horen van het liedje Sarina in dat tv-programma, op onverklaarbare wijze de tranen onstuitbaar over de wangen. Toen mijn lief me vroeg wat daar de oorzaak van was wist ik het niet. Het liedje zei me niets, maar deed me ontegenzeglijk iets. Snikkend gezocht in wat toen betrouwbare naslagwerken leken, maar niks gevonden. Juist de dag erop was mijn moeder zaliger nagedachtenis jarig. En zij vroeg of we toevallig het programma van die Indonesische kok waar ze klaarblijkelijk altijd graag naar keek hadden gezien. “Ja ma, en ik moest onbedaarlijk huilen bij zo’n vreemd liedje dat ik niet thuis kon brengen, Sarina,” zei ik. “O, dat zong ik altijd toen ik jou de borst gaf,” zei ze tussen neus en lippen door terwijl ze ons nog wat inschonk….
https://www.youtube.com/watch?v=N_hd6wX8MeE