woensdag 14 juli 2010

Goed voetbal is goed voetbal


Stel dat Israël over 65 jaar een succesvolle voetbalploeg heeft die het goed doet op het WK, zouden er dan Palestijnen (aangenomen dat zij niet meedoen) voor dat team supporteren? Ik zou niet weten waarom niet. Goed voetbal is voor liefhebbers van het spelletje immers goed voetbal. Overdenk dat nu ik las dat er in Israël schande van wordt gesproken dat uit een onderzoek van het dagblad Yediot Acharonot is gebleken dat meer dan 30% van de Israëlische mannen hoopte dat Duitsland het WK zou winnen. Alleen Nederland (31,5%) was populairder. Ik vind zo'n verontwaardiging wel heel erg 'politiek correct'. Het lijkt me juist een goede ontwikkeling. Ik heb het ook altijd te zot voor woorden gevonden dat je decennialang het werk van bijvoorbeeld Arno Breker of Richard Wagner niet mocht appreciëren omdat Adolf Hitler dat mooi vond. Niet echt katholiek....