zaterdag 8 oktober 2011

Grey Clouds



Ontdekte onlangs op internet dat een van de achtergrondzangeressen op Everlasting Love van Love Affair (een nummer dat ik altijd mooi heb gevonden, en waarvan het massieve intro me nog steeds prima bevalt) Kiki Dee was. Wordt nog best dikwijls gedraaid. Kiki zal dan tijdens de afwas ook regelmatig denken "Hé o ja, dat ben ik." En dat dan in het Engels, vanzelfsprekend. De achtergrondzangeres van dienst bij de opnamen van Clover Leaf was (vanwege ook bij Polydor) Patricia Paay. Die zal zo'n ervaring minder vaak hebben, want je hoort die muziek nog amper. Maar beste lezer, vergis u niet: deze band uit mijn geboorteplaats Bergen op Zoom scoorde toch maar mooi 5 Top 40-hits! Alleen met de tweede single Grey Clouds wilde het niet lukken. Heb ik nog immer een zwak voor. Je hoort achter Achmed Albar Paay alom, maar die schitterende hoge uithalen aan het slot zijn van Jacques Verburgt zaliger. Het ga je goed daarboven, Jacques! http://www.youtube.com/watch?v=OXH4USXjMI4