Ik hoor steeds vaker mensen 2017 niet
uitspreken als tweeduizendzeventien
maar als twintigzeventien. Eigenlijk
dacht ik dat het hier weer de invloed van het Engels (twenty-seventeen) betrof maar ik hoorde op ZDF ook al zwanzig-siebzehn. Er is ook niets mis
mee, want in de vorige eeuw zeiden we dat we in (bijvoorbeeld) negentientachtig leefden, en niet in negentienhonderdtachtig.
Het falen van Julianus de Afvallige (2)
10 uur geleden