woensdag 21 juni 2017

O ja....

Toen we besloten hadden dat we ons in Antwerpen zouden gaan vestigen ben ik eerst de stad (waar we voorheen al wel dikwijls waren, maar nooit met dié insteek) eens stevig gaan verkennen. Want er zijn nu eenmaal buurten waar je wel en beter niet kunt investeren. Na een van die exercities belandde ik in de vorige eeuw, wachtend op de trein terug, even op het terras van Café Jozef op het Astridplein. Daar zag ik op het raam van een appartement in het gebouw tegenover me een affiche Te Koop. Onmiddellijk (ik had al een draagbare telefoon) het nummer van de makelaar gebeld. Het was niet interessant. Maar hij vroeg wel zeer professioneel wat ik aan het zoeken was. En dankzij hem zijn we terechtgekomen in onze gekoesterde woning. Daar dacht ik aan toen ik een pintje dronk op zowat exact dezelfde plaats op genoemd terras….