woensdag 21 juli 2021

Zacht taaltje


Op de radio kwam België van Het Goede Doel weer eens voorbij. Blijft een lekker popnummer. Pas nu echter, vermoedelijk omdat wij anders dan Henk Westbroek en de zijnen wel een ‘risico’ hebben genomen en niet hebben getwijfeld, hoorde ik wat er niet klopt aan de tekst. Want in Ik heb getwijfeld over België / Omdat iedereen daar lacht / Ik heb getwijfeld over België / Want dat taaltje is zo zacht / Ik stond zelfs in dubio / Maar ik nam geen enkel risico / Ik heb getwijfeld over België zou België (dat vandaag de nationale feestdag viert) natuurlijk eigenlijk Vlaanderen moeten zijn. Want met dat zachte taaltje bedoelen ze Vlaams. Of ze zouden moeten zingen Want die taaltjes zijn zo zacht vermits dit land drie officiële talen kent: het Nederlands, het Frans en het Duits.