dinsdag 27 december 2022

Nederlandstalige favorieten


Een Top Tien van mijn favoriete Nederlandstalige popnummers. Die wilde ik voor deze blog, en voor de lol, samenstellen. Maar daar moet ik een overzicht van mijn favoriete Nederlandstalige popnummers in afleveringen van maken want de keuze tot tien beperken gaat me nooit lukken had ik al rap in de gaten vermits het denken aan het ene nummer onmiddellijk een ander in herinnering brengt. De volgorde gaat volkomen arbitrair zijn. Gewoon nummers die ik als kind, als jongen en als man simpelweg goed, lekker en/of tof vond. Allez: Als de rook om je hoofd is verdwenen van Boudewijn de Groot, De winter was lang van Willeke Alberti, De sneij van Skik, De lichtjes van de Schelde van Bobbejaan Schoepen, Windstil van Herman van Veen, Meisjes van Raymond van het Groenewoud, Vanavond ga ik uit van Clouseau, Vriendschap van Het Goede Doel, Sabrina van Hugo Matthysen en Beestjes van Ronnie & De Ronnies. (vervolgt)