zaterdag 25 mei 2024

Dag Ron....


Met diep verdriet moeten we afscheid nemen van goede vriend Ron Scherpenisse, die gisteren volledig onverwacht overleed. Hij werd slechts 54. Ron, die ik in de tachtiger jaren in Bergen op Zoom leerde kennen, was een oorspronkelijk kunstenaar. Zijn blogs Zwartwitte blokjes, Zum König kronen en Cabinet Collectif blijven het bekijken waard. Zijn schilderijen stelde hij (ook in Antwerpen) regelmatig tentoon. Vele ervan sierden het front van De Auteur, het tijdschrift  van de Vereniging van Vlaamse Letterkundigen. Bob Bakker gaf op regelmatige basis coproducties van ons uit. Daarvoor liet ik me door Rons werk inspireren, en hij zich door mijn poëzie. Hij illustreerde mijn bundel Onaangepaste tijden, en verzorgde het omslagontwerp voor mijn Eigen terrein – Gedichten 1998-2013. Onze laatste gezamenlijke uitgave was Varianten zonder schroom. We hadden het voornemen om aan een nieuw project te beginnen, maar dat mag niet van Het Lot. Bijgaande selfie maakte hij van ons toen hij hier met zijn Veronic onlangs weer eens op bezoek was. Dag Ron, bedankt voor je vriendschap jongen. Dag lieve Ron….

https://beversenscherpenisse.blogspot.com/

https://ronscherpenisse.blogspot.com/