dinsdag 23 juni 2020

Een mooie uitvinding....


De jonge generatie kent het inbelgeluid niet meer, zo snel is de ontwikkeling van deze fantastische communicatiemogelijkheid gegaan. Vond een ‘instructiefilmpje’ uit de jaren tachtig. Ik weet nog dat ik niet veel later op een persconferentie was waarbij een jong bedrijf e-mail demonstreerde. Twee medewerkers ervan zaten tegenover elkaar aan een tafel met elk een computer voor zich. “Hallo Jan” tikte de een waarna we naar de andere kant moesten gaan om te zien hoe daar die boodschap op het scherm verscheen. “Dag Peter” was het antwoord, en uiteraard verscheen dat weer aan de andere kant. Ik was niet mee, en zag de reusachtige mogelijkheden niet onmiddellijk. Ik vroeg me eigenlijk het nut af als je elkaar aan een en dezelfde tafel ook gewoon aan kon spreken. Maar goed, ik ben dan ook niet zo technisch. Ondertussen vraag ik me af hoe ik decennia lang zónder e-mail heb gekund….